Servicenormen

De gemeente Woensdrecht is er voor u. Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, hebben we servicenormen opgesteld. Zo weet u wat u van ons mag verwachten en wat u zelf kunt doen om snel en goed geholpen te worden.

Zo doen we dat in de gemeente Woensdrecht

  • Wij staan u vriendelijk en deskundig te woord
  • Wij informeren u correct en volledig, als u dat wilt leggen we graag uit hoe zaken werken en waarom
  • Wij waken over uw privacy: informatie  en kennis met een vertrouwelijk karakter blijven vertrouwelijk en worden alleen gebruikt voor de doelen waarvoor ze zijn bestemd
  • Wij spreken en schrijven in een taal die voor u begrijpelijk is
  • Wij staan open voor uw ideeën en suggesties om het een volgende keer (nog) beter te kunnen doen

Telefoon

Als u de gemeente Woensdrecht belt via nummer 140164 tijdens de openingstijden van het gemeentehuis dan…..

  • heeft u binnen 1,5 minuut een collega van ons aan de lijn
  • proberen wij uw vraag direct te beantwoorden. Als dat niet mogelijk is, zorgen we ervoor dat u binnen 3 dagen wordt teruggebeld
  • Maakt u een melding buiten kantooruren en is er sprake van een onveilige, overlast gevende of gevaarlijke situatie? Neemt u dan direct telefonische contact op met het nummer 140164 , u wordt dan doorgeschakeld naar de calamiteiten telefoon van de gemeente Woensdrecht.

Website

Als u contact zoekt met de gemeente via de website, dan…

  • kunt u daarvoor 24 uur per dag, 7 dagen per week terecht 
  • zorgen wij ervoor dat onze informatie correct, actueel, begrijpelijk, makkelijk vindbaar en goed toegankelijk is
  • vermelden wij bij de informatie over onze producten en diensten, zoals het aanvragen van een paspoort of rijbewijs, wat u nodig heeft om een aanvraag in te dienen, wat de kosten daarvan zijn en hoe lang de procedure duurt.

Online

Als u voor uw bericht ons contactformulier gebruikt, dan…..

  • krijgt u dezelfde dag automatisch een ontvangstbevestiging
  • ontvangt u binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord op uw vraag
  • als dat niet mogelijk is, dan ontvangt u binnen 5 werkdagen een bericht, waarin wij aangeven welke afdeling uw mail behandelt en op welke termijn u antwoord mag verwachten.

Briefverkeer

Als u ons een brief stuurt, dan.....

  • krijgt u binnen 10 werkdagen een inhoudelijk antwoord
  • als dat niet mogelijk is, dan krijgt u binnen 10 werkdagen een bericht  waarin wij vermelden welke afdeling uw brief behandelt en op welke termijn u een antwoord mag verwachten.

E-mail

Als u ons een e-mail stuurt, dan…

  • krijgt u binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord
  • als dat niet mogelijk is, dan krijgt u binnen 5 werkdagen een bericht waarin wij vermelden welke afdeling uw e-mail behandelt en op welke termijn u een antwoord mag verwachten
  • bij eenvoudige e-mail vragen welke betrekking hebben op bekende feiten of procedures, zoals openingstijden, parkeerregels, vergunningsprocedures etc, wordt dit binnen twee werkdagen afgehandeld.

Bezoek gemeentehuis

Als u ons bezoekt, dan.....

  • ontvangen wij u gastvrij
  • helpen we u binnen 5 minuten conform de afgesproken tijd van de afspraak
  • u kunt vooraf via de website of telefonisch via 140164 een afspraak maken
  • zijn onze balies goed toegankelijk en makkelijk te vinden
  • bieden wij voldoende privacy en staan u desgewenst te woord in een aparte ruimte.

Social media

Als u contact zoekt met de gemeente via sociale media-kanalen, dan….

  • kunt u via X, Facebook, Instagram en Linkedln 24 uur per dag, 7 dagen per week uw vraag, melding of opmerking kwijt
  • krijgt u binnen één werkdag een reactie op een vraag of melding: dat kan een inhoudelijke reactie zijn of een bericht waarin wij vermelden op welke termijn u een antwoord mag verwachten.

Melding openbare ruimte

Als u een melding openbare ruimte doet, dan…

  • ontvangt u direct een bevestiging van ontvangst over een online of telefonische melding
  • ontvangt u binnen vijf werkdagen bericht dat uw melding is afgehandeld. Indien de afhandeling niet lukt, ontvangt u ook binnen vijf werkdagen een bericht wat er met uw melding gebeurt.

Facturen

Als u ons een factuur heeft gestuurd, dan....

Betalen wij deze binnen 30 dagen na ontvangstdatum, zolang:

  • de factuur voldoet aan de wettelijke eisen
  • de juiste betalingskenmerken op de factuur staan (inkooporder, routecode, werkordernummer),
  • er een correcte levering heeft plaatsgevonden van diensten en/of goederen.

Uw vragen over facturen die per telefoon (140164) of per mail (digitalefacturen@woendrecht.nl ) binnenkomen, worden binnen 3 werkdagen beantwoord.

Onderzoek

Wij zijn voortdurend bezig met het verbeteren van onze dienstverlening. We vinden het daarom heel belangrijk om van u te horen hoe u onze dienstverlening ervaart.

Via onderstaande knop kunt en een vragenlijst invullen. Dit kan volledig anoniem en duurt maximaal 5 minuten.

Naar het onderzoek

Deskundigheid7,85
Duidelijk en volledig7,85
Meedenken met klant7,60
Zorgvuldig handelen7,64
Vriendelijkheid8,05

Respons sinds 1 april 2024: 336

Bijgewerkt: 2 januari 2025.